مذاب ها

یادگاری های بیقراری....

مذاب ها

یادگاری های بیقراری....

روزت مبارک معلم

سلام ای شمع فدایی....
من از قطره قطره چکیدنت، ذره ذره شکل گرفتم....
و در تخته سیاه شب....
با سفیدی نورِ گچ دستت از معبرهای تاریک گذشتم....
و تو همجنان ایثار کردی و تو همچنان سوختی و تو همچنان چکه چکه آب شدی و شعله افروختی....
با کدامین واژه میتوانم شمع وجودت را پاس بدارم؟
با کدامین قلم ؟ در کدامین عشق...
من چروک دستهای مقدست را با کدامین بهار مقدس میتوانم طراوت بخشم که تو خود برای همهء بهار ها اسطوره ایی ....
من کدام شاپرک میتوانم باشم که گرداگرد شمع وجودت رقص عاشقانه کنم ....
ای حضور اساطیری در سرزمین وجودم ....
من با همهء مذاب های ماسیده ات تندیسی میسازم که در معبد پرستش هایم همواره در خاطرم باشی و همواره یادم باشد که تو در جنگ سیاهی و نور، ایثار و شهادت را آبرو بخشیدی .... بوسه بر دستانت که آموزگار الفبای زندگی ام بودند و هستند....  

 

روزت مبارک معلم رنج کشیده ام....

نظرات 17 + ارسال نظر
دختر مردابی دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 http://www.mianboribedaria.blogsky.com

من با همهء مذاب های ماسیده ات تندیسی میسازم که در معبد پرستش هایم همواره در خاطرم باشی
تو با همین یک جمله همه ناگفته های مرا نگاشته ای
و با همین یک جمله تمام تقدس آموزگاریشان را به تصویر کشیده ای
چه بگویم؟ حرفی نمانده است که واژه های تو به تمامی ناگفته های منند
دست مریزاد به این قلم
تفکر و ایمان و باورهای تو همیشه مهر سکوت میزنند بر لبان من و واژه هایم را به سکوت می کشانند که حرفی برای گفتن باقی نمیگذارند

سمیه عزیز
باور کن با خواندن متن تو بود که حس نوشتن در وجودم تزریق شد و ناگهان تسخیر شدم ، باور کن احساسی که در نوشته ات بود آرزویی را در وجودم شکل داد که ایکاش من هم یک معلم بودم....
و همانگونه که گفتم یکی از زیباترین نوشته هایت را امروز خواندم و باورکن این بهترین هدیه دنیا بود که امروز به پدر گرامیت و معلمین عزیز دادی...
سپاس سمیه عزیز.

مهدی دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:25 http://kolveyeviranedelam.persianblog.ir/

سلام
امیدوارم
دلت شاد و روزای خوبی پیش روت باشه
از نوشته هات خوشم میاد
یه حس خوبی پیدا میکنم

نسیم عشق زکوی هوس نمی آید
چرا که بوی گل از خار و خس نمی آید

سلام مهدی جان
کجایی برادر ؟! کم پیدایی اینروزها....
ممنونم که یادم کردی...

آرام دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:32 http://www.khialebehesht.blogfa.com

ای معلم بوی باران می دهی

درخزان درس بهاران می دهی




ساعتی از عشق می گویی سخن

ساعتی هم درس ایمان می دهی




دردلت هرچند داری غصه ها

درس رابا روی خندان می دهی

زیبا بود آرام بانو....

سهبا دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:24 http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

چون از شما بسیار آموخته ام باید بگویم :
روزت مبارک برادرم ، سپهر آسمانی بلاگستان که برای همیشه در صفحه آسمان دل من در حال درخشیدن هستید ! همیشه زنده و پرتوان و پیروز باشید برادرم .

باور کن خواهر عزیزم که من لایق این لقب نیستم و در مکاتب شما دوستان عزیزم شاگردی تشنه ام که از زلال چشمه های پاک وجود باورهایتان همواره رفع عطش میکنم.... روزِ تک تک شما مبارکباد که هریک به نوبه خود معلم بزرگواری برایم بودید و هستید و رسم پریدن را به من آموختید و می آموزید. همیشه مانا ، همیشه شاد و سرو گونه باشید عزیزانم .

مینا دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 13:08 http://diryazood.blogsky.com

ای معلم
کاسه هایت پر صبر
دستهایت پر مهر
و دلت پرنور...
سلام
روز معلم بر همه آموزگاران دفتر عشق مبارک باد...

سلام مینای عزیز
سپاس از حضور و کامنت زیبایت....
همیشه برقرار و مانا باشی دوست خوبم.

پریا دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 13:39 http://mehrave.blogfa.com

سلام منم پریا دوست بلاگدونیتون منم تو بلاگفا وبلاگ سایه ماه رو ادامه میدم دلم برا وبلاگتون تنگ شده بود حیف که وقت زیادی ندارم یه حرفهایی هم هست که در مورد شهید مطهری که نمیتونم بگم ولی من در هرحال دکتر شریعتی رو دوس دارم و روز شهادت ایشونو روز معلم میدونم شمع همیشه گویای تاریخ معلم شهید وهر خصلت زیبای دیگه
خدایا به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم و مردنی عطا کن که بر بیهودگیش سوگوار نباشم (دکتر شریعتی)

سلللللللللام پریای عزیز....
کجایی دوست خوبم ؟
حالت خوبه دوست عزیز؟
حتما" میهمان کلبه ات خواهم شد....
اگر ما قدر دان معلم باشیم هر روز مان روز معلم است.... باور میکنی ژاندارک هم معلم من بوده؟ باور میکنی اسپارتاکوس هم معلم من بوده؟ هر جمله ایی که بخشی از باورهای مترقی ما را شکل دهد و بسازد از هر حنجره ایی که خارج شود ، صاحب آن حنجره معلم است .....

فرداد دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 16:13 http://ghabe7.blogsky.com

سلام داداش سپهر
دلم برای همه معلمای خوب اونوقتام تنگه...از این معلم های جدید لذت نمی برم...
خیلی همه چیز مادرانه بود...حتی معلمای مرد هم محبتشون مادرانه بود....حتی خط کشایی که کف دستامون می خورد هم دوست داشتم....بعضی هاشون وقتی تو فکر می رفتن و به جایی خیره می شدن ..هزارتا حرف براشون در می آوردیم و در مورد زندگیشون خیال بافی میکردیم...اما در نهایت انقدر شیطونی می کردیم تا همه غصه هاشون از یادشون بره..
چه روزایی بود
من با اجازت می خوام این روز رو به معلمای قدیممون تبریک بگم...
مبارک باشه به همه کسانی که به قول مولا علی با آموختن یک کلمه ما را غلام خود کرده اند...
برقرار باشی .

سلام فرداد جان....
چطوری پسر...
کجایی ؟
فرداد جان سخت نگیر عزیزم، معلم ، معلم است، قدیم و جدید نداره گل پسر....

پریا دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 18:54 http://mehrave.blogfa.com

سلام دوست خوبم
من هم شمارو لینک کردم تا بتونم همیشه از مطالب فوق العاده قشنگ و اموزنده تون استفاده کنم

ممنونم پریای عزیز...
خوشحال میشم حضور همواره ات را ببینم....
من هم از مطالب زیبایت بهره مند خواهم شد دوست عزیز.

جوجه اردک زشت دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 21:09

سلام
واژه آشنای کودکانگی هایمان بوی کتاب می دهد وچه سرفهای که ردی ازگچ وتخته سیاه بر آن ماسیده است
به گفته دکتر شریعتی : ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را آموخت نه اندیشه ها را
تبریک شاید کمی از رنج بکاهد اما روزهای دیگر سال؟؟؟؟
سپاس بابت تلاشت برای درج کامنت

سلام دوست عزیز....
روزهای دیگر سال نیز خدا بزرگ است....
تلاش برای دوستان را داشتن لذت بودن را دوچندان میکند....
سپاس از حضورت دوست بزرگوارم.

مهرداد سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:10 http://kahkashan51.blogsky.com

با سپاس از سپهر عزیز.
وعرض تبریک خدمت همه ی

معلمان ایران زمین....

سلام مهرداد عزیز....
سپاس از حضورت ...
از همینجا این روز فرخنده را نیز به پدر بزرگوارت تبریک عرض میکنم ...
مانا باشید و شاد و سرافراز.

سایه سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:06

معلم ها همه خوبن ولی بعضی ها هستن که یاد و خاطره شون هیچوقت از ذهن آدم پاک نمی شه .هنوز هم بعد از سالها دوستشون دارم . دستشون و می بوسم

سلام سپهر عزیز...

سلام سایه عزیز....
از قدر شناسی شما سپاسگزارم....
معلم ها با این قدر شناسی ها به وجد می آیند....
ممنونم از حضور صمیمانه ات دوست عزیز.

پریا سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:21 http://mehrave.blogfa.com

سلا م دوست خوبم
امروز با یک یاز شعرای خودم اپ کردم منتظر نظرات گرمتون هست

سلام پریای عزیز...
بچشم خواهم آمد....

مرگ آرزو سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:43

و ای کاش ترکه آلبالویت را محکمتر بر کمر این شاگرد چموشت می زدی شاید دردش در تمام استخوانهایم می پیچید در شکستن استخوانهایم در تلاطم امواج زندگی کمتر آزارم می داد.....

سلام دوست عزیز....
معلم هایی هم بودند که با مهر پدری و مادری انسانهایی را ساختند که هیچ ترکه آلبالویی توان ساختشان را نداشت....
سپاس از حضورت دوست بزرگوارم.

سهبا سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:11 http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

از صبح چند بار اومدم و حرفم نیومد . اجازه بدین حداقل سلام کنم و برم !

سلام آبجی سهبا....
ما به سلام پر صداقتت هم اکتفا میکنیم ...
میفهممت ....
همه ما گاهی دچار این حالت میشویم....
اما ماندگار نیست و ما روزی دگر بار لب خواهیم گشود برای سرودن شعرهایی از جنس بودن ....

سایه سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 14:21 http://http://shadowplay.blogsky.com/

کامنتی رو که برام گذاشتی مرتب می خونم و می خونم . ممنون که بهم امید دادی .

پ.ن هر وقت میام عکس شیرزاد و می بینم دلم آتیش می گیره . خدا به مریم بانو که نمی شناسمش صبر بده .

سلام سایه عزیز...
من جز حقیقت حرفی را ننوشته ام .... امیدوارم که هرچه زودتر آفتاب زندگیت در باورهایی ناب طلوع کند و تو را شاد و مسرور نماید....
در مورد شیرزاد هم متأسفانه کاری از دستمان بر نمی آید جز دعا برای آمرزشش و دعا برای مریم و بازماندگانش... روحش شاد و یادش گرامیباد.

یلدا چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 http://www.yalda-v.blogfa.com

هیچ وقت آنطور که باید نمی توان قدر دان یک لحضه از زحمات معلم بود
ولی به هر حال در اینجا از تمام معلمان گرامی و عزیز قدر دانی می کنم و هفته معلم رو بهشون تبریک می گویم

سپاس یلدا بانو....
به حتم معلمان عزیز با این قدر دانی ها حس دل انگیزی را در زندگی شان تجربه میکنند ، یه حسی مثل بهار ....

ادبیات معاصر شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 20:19

سلام شعر نو (( سلام ای شمع فدایی ... )) متعلق به شاعر جوان کشور آقای محمد ابراهیم فدایی است لطفا اطلاع رسانی شود

لطفا؛ متن کامل شعر را برایم در کامنتی بگذارید تا دوستان بخوانند و قضاوت کنند .... من که از این شعر شاعر جوانمان بی اطلاع بودم گویا شما قبل از من زحمت اطلاع رسانی را کسیده اید.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد