مذاب ها

یادگاری های بیقراری....

مذاب ها

یادگاری های بیقراری....

حرف های تنهایی 25

کفش دلتنگی ام را باید از پای دلم در بیاورم! 

 

از همون اول که پایم کردم باید میدانستم که این سنگلاخ، 

  

دل و بال میخواهد نه پا و کفش.....  

 

از همون اول باید میدانستم که این گریوه، 

 

مرا از نفس می اندازد و این مسیر، 

  

مسیر پرواز است و نه راهی که بتوان پیاده پیمودش !  

 

از همون اول باید میدانستم که اگر  کفش آهنی ام  

 

دست نیافتنی است بفکر بال پرواز ، بایدم بود!  

 

کفش دلتنگی ام را باید از پای دلم در بیاورم ....  

 

من با این پاهای سربی توان پروازم نیست...   

 

پرواز که چه بگویم !   

 

توان راه رفتن ، هم نیست،   

 

ایکاش میدانستم دل بستن در عشق یعنی ،  

 

همیشه دلتنگی و همیشه اضطراب !  

 

چه معشوق باشد ، چه نباشد!  

 

اگر باشد، همیشه مضطرب روزی میشوی که دیگر نباشد!  

 

و اگر نباشد، همیشه دلتنگ روزهایی هستی که بود.....  

 

                  (حرف های تنهایی.... سایه روشن)  

 

پی نوشت: 

شرف چیز خوبیست و شرافت زینت بخش وجود انسان است 

خداوندا، توفیقی عنایت کن، که شرافت قلم را به لنجنزار هوس  

نسپاریم، و در این مسؤلیت خطیر، از صراط نازکِ جاذبه های 

پست و دلفریب عبور نمائیم و واژه هایمان رنگ حقیقت دل باشند 

تا لعاب واقعیت هوس.....   

پی نوشت دوم: 

خداوندا تو آخرین قاضی محکمهء دنیا و آخرتی، و همهء دلخوشی 

من به آخرین حکم توست، و برای شهود محکمه ات دلِ هر کسی 

را به سخن گفتن اذن میدهی و چه بسیار قضاتی که محکوم شهادت 

دلها میشوند !               

نظرات 29 + ارسال نظر
آرام سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:12 http://www.khialebehesht.blogfa.com

دلتنگے من تمام نمے‌شود
همین که فکر کنم
من و تو
دو نفریم
دلتنگ‌تر مے‌شوم براے تو...

سلام آرام عزیز....
خیلی خیلی زیبا بود.... زیبا .... زیبا ... زیبا....

آرام سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:14 http://www.khialebehesht.blogfa.com

امیدوار بودم
به پاے هم پیر شویم
نه به دست هم ...!!!

نه به دست هم.....

بازهم زیبا و کوتاه ، اما یه دنیا حرف خوابیده در بستر واژه ها....
خیلی قشنگ ... خیلی زیبا....
سپاس همسایه....

رها بانو سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:59 http://rahabanoo.blogsky.com/

سلام سپهر جان

وای ...
سطر به سطر این دلنوشته ی زیبا واسم قابل درک و قابل لمس بود ...

به خصوص دو خط آخر ...

عاشقی کردن واقعاً سخته !

سلام رها بانوی عزیز....
عاشقی کردن واقعا" سخته !
خیلی سخت...
ممنونم که آمدی و سر زدی....
خیلی از دیدن نامت خوشحال شدم...
مانا باشی دوست عزیزم.

سهبا سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:51

عشق کفش و پای راه رفتن نمی خواهد ! عشق دل می خواهد و بالی برای پرواز از خود ، و رفتن و محو شدن در معشوق ... عشق اگر باشد دلتنگی قرین هر لحظه تو هست ، چه معشوق باشد ، چه نباشد .... اما چه حسی زیباتر از این دلتنگی ، چه لحظه ای باارزشتر از این لحظات ؟ که مگر نه تمام زندگی می ارزد به لحظات ناب عاشقی ؟!
کاش ......

سلام خواهر بزرگوارم...
از جمله هایت آشکار است که عشق را خوب میدانی و خوب میخوانی...
سپاس از حضورت بزرگوار...

. سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:19

آّّّّّّّّّّّّّّّّّه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه
از
نرسیدن ها

عشق اگر همیشه قداستش بکر باشد، نیازی به آه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه
برای نرسیدن نیست ، چرا که آنگونه در وجودت جاریست....

عسل سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 22:09

پدرادمودرمیاره عشق

اگر سرانجامش دوست داشتن باشد ، شیرین است

رابی سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 23:12 http://rabii.blogsky.com

دلم تنگ است... از همه ی این "به تو نرسیدن ها"...
چهار گوشه اش را به خودم سنجاق کرده ام...
حالا فقط منتظر نشسته...
با آرزوی سقوط آزاد من از چشمان تو...
تا که شاید....از هوایت پُر شود....

سلام دوست تازه ام...
خیر مقدم عرض میکنم...
دلم تنگ است از همه این به تو نرسیدن ها....
خیلی زیبا نوشتی دوست عزیزم.... زیبا...

جوجه اردک زشت سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 23:26

سلام آسمانی ام
دلتنگی حدیث کدام پرواز ناتمام است؟
عاشق شدن سخت نیست چون در شناخت اتفاق نمی افتد عاشق ماندن دشوار است کفش دلآهنین هم که باشد ذوب می شود باید با تاول دل به دریا زدو گم شد در عشق تا روزی روزگاری پیدا شویم درخود
چون همیشه برنده بود بر دلم

سلام امپراطور بهار من....
چه کسی می گوید مرگ فصل بی او بودن است؟
مرگ سر آغاز شاپرک شدن است....
چه کسی رنگ شقایق را زرد کرده؟!
زمین سرخش را بیاد گار بر رخسارش کشیده....
و زندگی انگار زیباست....
گونه هایش باسیلی سرخ است....
همانیکه باد بر گونه های دشت زد و عشق ها را پر داد....
و با خود برد....
و چه زیبا نوشتی که : عاشق ماندن دشوار است.... دشوار.

مهرداد چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:19 http://kahkashan51.blogsky.com

نقش ما گو ننگارند به دیباچه ی عقل
هر کجا نامه ی عشق است نشان من وتوست
سایه ! آتشکده ی ماست فروغ مه مهر
وه از این آتش روشن که به جان من وتوست..

زیبا بود سپهر جان

سلام مهرداد عزیز....
وه از این آتش روشن که به جان من و توست....

خیلی زیبا بود مهرداد جان.... زیبا.

مامانگار چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:15

..و ایکاش..بجای دلتنگی و اضطراب...که زاده دلبستگی ست !..
...وجد و شور و شعف نصیب مان بود که هدیه حقیقی عشق است ...
..که در لحظه عشق ورزی ..بود و نبود و باشد و نباشدی نیست !..هرچه هست..هست است و هست !..
...عشق کجا و دلبستن کجا !!
...سلام سپهر شادی و شور عشق..
...چه میگویی !!!...
...بر سینه سپهر است که پرندگان شوق وشهامت پرواز دارند..
...توان ات بی منتها عزیز..

سلام ماما نگار عزیز....
در راه صعب دوست، رنج ها جاریست و مصائب همچون شیاطینی که مأمورند چله نشین را از دایره خارج کنند سالک عشق را همواره آزار میدهند، تا باور خام او را همچون آهنی خام بشکنند ، و بقول شاملوی عزیز، اینک طوفان ابرهاست، اگر عشق نیست ، هیچ آدمیزاده را تاب سفری اینچنین نیست....
امید که همواره عشق باشد و امید که همواره بالی باشد برای پرواز ، برای سفری اینچنین....
و بقول قیصر عزیز: گیرم که هواری پریدنم هست ، بال کو ؟!......

مرگ آرزو--فاطمه چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:18

عشق آن است که بی روی معشوق از اشک دوری آن وضو سازی و به نماز عشق بایستی...

نماز عشق.....

خیلی باید به عشق مؤمن بود و مسلمان ، که نماز عشق را بجا آورد ، اما چگونه؟ و این سوال سختی است که جوابی سخت دارد ....

و سلام دوست عزیز ....

بهنوش چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 http://saeqeh.blogfa.com

شرف؟خیلی ها این روزا ندارن
زیبا بود استاد،زیبا!

سلام بهنوش جان....
امید که هر کس ندارد ، بدارد، نکند روزی نداشته برود و دیگران بگویند بی شرف بود.... ...........
سپاس که آمدی سرزدی ...
دوست قدیمی عزیز.

سهبا چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 13:23 http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

عاشق ماندن دشوار است ، دشوار است ، دشوار است .... با جان می پذیرم سخنان اردک عزیز را ، گفته های شما را و کلام مامانگار عزیز را .
دلتان را رنجور نبینم برادر آسمانی ام ! پی نوشتتان غصه دارم کرد ....

حال که پذیرفتی....
فاش میکنم که پی نوشتها را برای عاشقان نوشته ام ، مگر عشق ادعا کردنیست؟
بقول شاملوی عزیز: اینک طوفان ابرهاست.....

عسل چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 17:37

وقتی به آسمون نگاه میکنی، دوست داری کدوم ستاره مال تو باشه؟ به اونی که کم نور تره قانع باش چون اونی که پر نور تره را، همه نگاه

سلام عسل بانو...
بازهم ممنونم از متن های زیبایی که یاد آوری میکنی....
سپاس از حضورت دوست عزیز.

سایه پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:42 http://shadowplay.blogsky.com/

دلتنگی که تمام نمی شه ... شکل عوض می کنه !!

من همیشه دلتنگ روزی هستم که گذشت ....

سلام سایه عزیز....
راست میگی، تموم شدنی نیستند، فقط شکل عوض میکنندد...
امیدوارم دلتنگیهایت روزی رنگ لحظه هایی را بخود بگیرند که گذشتند...
سپاس از حضورت دوست عزیز.

فرداد پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:41 http://ghabe7.blogsky.com

قربون دلتنگی هات سپهر...
مطمئن باش که باشرفترینی...
دلت به مطمئن ترین جا خوشه..
حق یارت
و سلام...

سلام فرداد جان، فدای تو بشم من...
با داشتن دوستان با شرافتی همچون شمایان به خود میبالم...
وقتیکه دل بارانی ات بر کویرم میبارد، در لابلای این ماسه زار شقایق میروید....
حق یارت باد، عزیز دل...

فریناز پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:51

منم دلم بال میخواد
از اون بالا که هر جایی میتونه ببردت و دییگه سخره های راه پاهاتو زخم نکنن

نمی دونین کجا بال میدن/؟

دلم بال میخواد

سلام فریناز عزیز....
دل که بحق بسپاریم ، با معراج معرفت صعود میکنیم ، و بال را به ما هدیه میکنند، اول باید پرواز را بیاموزیم...
در پناه حق باشی دوست عزیز.

فاطمه جهانبازنژاد پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:51 http://youngresearcher.blogfa.com/

سلام به زیباترین مالک حرف های تنهایی

سلام سپهر عزیز

اومدم برات به یادگاری نمیدونم چندم بنویسم که
امشب شب آرزوهاست برای من، برای تو و برای همه دل شکستگانی که شکسته‌های دلمان را به دست گرفته و با چشمانی بارانی، پشت در دلمان که همانا میعاد خدا و اصلی‌ترین خانه خداست؛ قاصدک زیبای آرزوهامان را روانه آسمان آبی دوست می‌کنیم با بهترین آرزوها و بهترین رقم‌خوردن‌ها که اهل دلیم و موعود خواسته‌هامان را در چشم‌های آبی دوست و در سبزی قلب یار می‌جوییم.
" یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربنا بحق اخیک الحسین بظهور الحجت "

سلام بر استاد عزیزم...
نمیدونم با چه زبانی از شما تشکر کنم...
این خیلی حرفه که دوستان عزیزی باشند که در چنین لحظه های نابی یاد دوستانشان را در دل زنده کنند... التماس دعا ، بانو فاطمه...

" یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربنا بحق اخیک الحسین بظهور الحجت "

پریا پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 21:19 http://mehrave.blogfa.com

مثل همیشه زیبا و لطیف دوست خوبم تازگیا کم لطفی میفرمایند
به سایه ماه. مرحوم نادر ابراهیمی یه مقایسه ای بین عشق و دوست داشتن تو کتاب اتش بدون دود کرده خیلی زیباست حیف که کامل تو ذهنم نیس اما دکتر شریعتی میگه: دلهایبزرگ و احساس های بلند عشق هایی زیبا و پر شکوه می افرینند عشق هایی که جان دادن در کنارش ارزویی شورانگیز است....

سلام پریا بانو...
قبل از هر چیز این حقیر را بعلت کم لطفیم ببخشا....
ممنونم از یادآوری جمله های ناب استاد شریعتی، یکی از بزرگترین معلم های زندگیم....
قول میدهم کم لطفی ام را جبران کنم ، ....
سپاس که بزرگواری نموده و در کلبه این حقیر حضور یافتید...

رها بانو پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 21:53 http://rahabanoo.blogsky.com/

خواهش میشه سپهر جان ...
منم ازت ممنونم که تشریف اوردی ...

خواندن دلنوشته های دوستان عزیز، وظیفه من است ، رها بانوی عزیز...

سهبا شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:15 http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

سلام برادرم . صبحتان بخیر . نبودنتان خیلی به چشم دلم می آید ! امیدوارم رنجشی از من بر دلتان نباشد ...
راز پی نوشتهایتان را - این بار نه به شک - که فکر می کنم به یقین دریافتم ....

سلام خواهر بزرگوارم....
چه کسی میتواند از الهه مهربانی چون خواهرم رنجشی داشته باشد....
آنکه میبایست، پی نوشت ها را خواند، اما نفهمیدشان ، و من خیلی برایش متأسفم....

خدیجه زائر شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:30 http://480209.persianblog.ir

سلام سپهر آسمانی.
بار چندم است که می آیم و می خوانم و می نویسم............و پاک می کنم.
راست گفتی از همان اول معلوم بود که پا جای بال را نمی گیرد...
راستی بالمان را کجا جا گذاشتیم؟ می شود برگشت و دوباره.........؟
خداوندا فقط کافیست روز محشر گوشه ی چشمی به من داشته باشی فقط.........

سلام خدیجه بانو عزیز...
بال نداشتیم که جا بگذاریم....
ما هنوز رسم پرواز را نمیدانیم ....
او آنقدر مهربان است که تا واپسین لحظه های بودن هم اگر برگردیم میپذیرد...
ایکاش لحظه ها را غنیمت میشمردیم و رسم پریدن را می آموختیم و با معراج معرفتش پر میگشودیم و صعود میکردیم ....
سپاس از حضورتان خدیجه بانوی بزرگوار...

ساره شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 http://fereshtegaan.mihanblog.com/

میگن آخرین قاضی محکمه ی آخرت خود آدمان... من دلمو خوش کردم به همین!

بعد از بیضایی تو اولین نفری هستی که میبینم از "گریوه" استفاده کرده

سلام دوست تازه ام...
خیر مقدم...
آخرین قاضی محکمه آخرت روحی است که در کالبد انسانها در این جهان به امانت سپرده شده ....
در مورد کلمه " گریوه "چقدر حافظه شما قویه

سایه شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:07 http://shadowplay.blogsky.com/

دلتنگی هایت را به باد بهار بسپار ...
بگذار نسیم دو ستی بوزد خوب من !!

سلام سایه عزیز....
سپردم.....
و شکفتم در دوستی....
سپاس سایه جان.

سعید ایروانی شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 16:14 http://sharyarssun.persianblog.ir

و تو نیز روزی به مقصد خواهی رسید!
تبریک بخاطر قلم شیوات دوست عزیز

سلام دوست تازه ام....
خیر مقدم...
و باید نیک بدانیم ، از این مبدأ تا آن مقصد راه ، راهِ دشواریست....
سپاس از حضورت سعید عزیز....

جوجه اردک زشت شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 23:13

سلام شهید دل
رنج محصول دانایست

سلام بر امپراطور بهار....
رنج محصول دانایست....
و هرکه فهمش بیش ، رنجش بیشتر، و هر که بامش بیش برفش بیشتر....

با رنج عمیق درونی، آدمی از دیگران جدا می شود و والا می شود. """فردریش نیچه"""

منیژه شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 23:21 http://nasimayeman.persianblog.ir

واااااااااااااااااااااااااااااای بیییییی نظیر بود...با تمام وجود لمس اش کردم...ممنونم مذاب ها...

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام بر بانو منیژه، پارسال دوست ، امسال آشنا !!!!!!!!!!!! چه عجب از این اینورا ، راه گم کرده اید بانو ؟

عسل یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:05

آنان که برای با هم بودن نیاز به دلیل مادی دارند ، مدتها پیش عشق را در خود کشته اند

عشق جهان را میسازد ، نه جهان عشق را . . .

.

سلام عسل بانوی عزیز....
و چقدر خوب است که هر روز مطلبی را یاد آورم میکنی....
سپاس از زحماتت دوست خوبم....

تنها یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:55

سلام من امروز تازه وبلاگ شما رو دیدم و تمامش رو هم خوندم.
فوق العاده بود
همیشه سر میزنم

سلام دوست تازه ام...
خیر مقدم....
سپاس از زحمتی که کشیدی و دلنوشته های مرا خواندی،
رد پایی نگذاشتی تا حضورتان بیایم...
امید که اگر مجدد آمدید، آدرستان را درج نمایید تا حضورتان بیایم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد