مذاب ها

یادگاری های بیقراری....

مذاب ها

یادگاری های بیقراری....

حرف های تنهایی

  - اینجا هوا بارانی است ...
طعم تو میدهد لب های خیس آسمان !
و درخت ها لباس حنابندان برتن پوشیده اند
و گویی هریک عروس ِ سبزه پوش ِ حنا به دست
بسته ایی هستند که در شب ِ فردا
به میعاد ِ میلاد ِ آغوشی می روند
که در رؤیایی دل انگیز ، در بلوغ سینه های
دخترانه شان پروریده بودند !
اینجا هوا بارانی است ...
و مادرم در چروک های کویر چهره اش 
رد پای پدر را می جوید !
و دیگر هیچ قطره ایی از بذل آسمان ،
بَخل ِ طراوت را از خاطرات به چین نشسته ی
صورتش نمی زُداید ...
اینجا هوا بارانی است ...
و من چکمه های پلاستیکی کودکی ام را
گم کرده ام در شولای سالها ...
من لبخندهای کودکانه ام را نمی یابم 
در روزمرگی هایی که مرا 
در باروهای بلند خویش محبوس کرده اند !
اینجا هوا بارانی است ...
درست مثل هوای چشم های تو ...
اینجا دیگر باران با ترانه 
نمی چکد بر بام ِ خانه !!!
اینجا هوا بارانی است ...
و من مدام به این فکر میکنم 
که این هوای بارانی ، چگونه می تواند
و میخواهد کام این همه عطش های
تاریخ مرا خیس کند ؟
و اگر نتواند و نخواهد ، چه تفاوت دارد 
آسمان بارانی باشد یا سترون
وقتیکه من همواره خشکیده ام 
مثل درختی برای هیزم ...
مثل هیزمی برای سوختن ....
مثل سوختنی برای خاکستر ....
مثل خاکستری برای باد ....
مثل بادی برای فراموشی ....
مثل فراموشی عطش های تاریخ من....






نظرات 1 + ارسال نظر
mona سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:25

- فریاد استخوان هایم نشسته است در چشمهای به هرز رفته ام، اما هنوز خاطره ها در

ذهن کلمات به جای مانده است و من اسیر خط خطی های یک احساس بی پایان شده ام .

مستی کدامن شب ، شیون های کدامین بغضِ دلتنگ و خود زنی کدامین شهوت،

مرا به بیراهه های شهر رسانیده است که از انتهای دهلیزهای متروک و بن بست های

همیشه تاریک، تمثیل عشق را در خود میشکنم

مبادا بگویند عاشق است و عشق را اینگونه میخواند............

اینجا پرواز را هرزگی می نامند و شهوت را میپرستند. اینجا خط مشق تنهایی من،
 خط خطی شده است
و کسی سکوت شبم را نمیشکند... ( منا )

سلام سپهر گرامی
متنتون کاری به دلم کرد که قلم احساسم نتوانست چیزی
ننویسد ، انگار وقتی میخوانمت برای نوشتن روحی تازه
در وجودم شکل می گیرد .

سلام گرامی دوست
چه خوب است وقتی مخاطبینی باشند که کلامشان از نوشته هایی که می نویسی
زیباتر و با احساس تر باشد ،
خوشحالم از اینکه چنین مخاطبینی
کلامشان را و احساس روحشان را در مذاب ها
به یادگار می گذارند.

مستدام باشید گرامی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد